1.2.4 ΑΙΤΗΜΑΤΑ (REQUESTS)


Οταν μία εφαρμογή-πελάτης χρειαστεί να χρησιμοποιήσει μία από τις διαθέσιμες υπηρεσίες του εξυπηρετητή των Χ Windows διατυπώνει ένα αίτημα προς τον εξυπηρετητή. Οι πελάτες ζητούν συνήθως από τον εξυπηρετητή να δημιουργήσει, να καταστρέψει ή να μορφοποιήσει παράθυρα, να τυπώσει κείμενο ή γραφικά σε ένα παράθυρο. Οι πελάτες μπορούν ακόμη να ζητήσουν πληροφορίες για την παρούσα κατάσταση των παραθύρων ή του συστήματος, ή να ζητήσουν κάποια resources.

Ο εξυπηρετητής και οι πελάτες τρέχουν ασύγχρονα. Ο εξυπηρετητής όμως είναι αυτός που συγχρονίζει την όλη λειτουργία του συστήματος. Δηλαδή ο εξυπηρετητής διεκπεραιώνει τις αιτήσεις με την σειρά που έρχονται τοποθετώντας τις σε μία ουρά. Οπως είναι φυσικό ανάλογα με το μήκος της ουράς, τα αιτήματα μπορεί να μην ικανοποιηθούν αμέσως. Αν υπάρχει μεγάλος φόρτος εργασίας τότε θα υπάρξει και κάποια καθυστέρηση. Κατά την διάρκεια της αναμονής αυτής οι πελάτες δεν περιμένουν την απάντηση του server αλλά συνεχίζουν τις εργασίες τους ελέγχοντας περιοδικά για κάποιο μήνυμα του. Από το παραπάνω μοντέλο είναι φανερό ότι ο εξυπηρετητής είναι αυτός που εξουσιάζει το σύστημα και πως μία εφαρμογή-πελάτης μπορεί να τρέξει και να ολοκληρώσει το έργο της μόνο με την συμφωνία του εξυπηρετητή.


[prev] [up] [next] [contents] [index]